GEBUNDELDE KRACHT VAN OPENBAAR DALTONONDERWIJS

Uniek in openbaar Daltononderwijs

Als enige openbare Daltonschool in Dongen onderscheidt OBS Westerkim zich van andere basisscholen in de omgeving. Naast onze Daltonvisie is er ook veel aandacht voor verschillende culturen, achtergronden en maatschappelijke visies. Deze twee speerpunten zijn de kracht van OBS Westerkim. Kinderen maken al vroeg kennis met onderlinge verschillen en overeenkomsten die zeer waardevol zijn. OBS Westerkim is daarom voor ouders en kinderen uit de gemeente Dongen -maar ook de omringende dorpen- een aantrekkelijk alternatief en prima bereikbaar. Gelegen in de wijk Dongen West is de school gemakkelijk op de fiets, met auto en met het openbaar vervoer te bereiken vanuit Klein-Dongen, Dongen-Vaart, Oosteind, ’s Gravenmoer en Oosterhout.

Persoonlijke aandacht voor de kinderen door kleine groepen

OBS Westerkim kenmerkt zich door kleinschaligheid en kleine overzichtelijke (combinatie)groepen. Er is binnen de reguliere lestijd veel persoonlijke aandacht voor het kind en zijn ontwikkeling. Onze schooladviezen voor het voortgezet onderwijs zijn niet voor niets zeer accuraat. We hebben goed zicht op het kunnen en de ontwikkeling van het kind en zorgen er voor dat kinderen zelfverzekerd en goed voorbereid uitstromen naar een schooltype dat bij hun capaciteiten past.

Altijd voor vragen bereikbaar

Heeft u specifieke vragen en wilt u meer informatie? Bel 0162 31 38 36 of maak gebruik van onderstaand reactieformulier. Petra van Bergeijk (directeur) geeft u graag een rondleiding en vertelt u alles over OBS Westerkim en hoe er op school gewerkt wordt.

Reactieformulier